Dag 5 donderdag 4 oktober 2012 - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 5 donderdag 4 oktober 2012 - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 5 donderdag 4 oktober 2012

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

04 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

Bij het hotel waar we overnachtten zat geen ontbijt inbegrepen dus onze dag begon met het zoeken naar een supermarkt voor ons ontbijt. Matthijs heeft ontbeten met twee muffins en ik met een 'stuk' brood. Daarna mocht ik (Rianne) voor het eerst rijden in de auto. Het rijdt heerlijk! Het zal wel even wennen zijn als we weer in onze Alto rijden. We hebben de 17-mile drive gereden, een mooie route door een gebied met idioot grote, mooie, luxe huizen en natuurlijk een prachtig uitzicht. We reden door bosgebied en langs de kustlijn. Daarna begonnen we aan onze reis door de Big Sur. Een prachtig gebied met prachtige ruige natuur. Op deze route kwamen we langs verschillende bezienswaardigheden. Zo kwamen bij Pfeiffer Big Sure State Park. Waar we een avontuurlijke wandeling hebben gemaakt. Langs Point Piedras Blancas. Een stuk strand waar een hele kolonie zeeleeuwen lag. Het hotel waar we nu overnachten konden we gemakkelijk vinden. En op 20 minuten lopen lag de boulevard waar we naartoe zijn gelopen. Waar we op de terugweg enigzins spijt van hadden want op de terugweg was het erg donker en het gebied waar we doorheen liepen zag er een beetje onguur uit. Maar we zijn veilig terug gekomen bij het hotel, volgende keer maar met de auto! We hebben heerlijk gegeten in een BBQ restaurant. In het begin dachten we eraan om weg te gaan omdat we eigenlijk maar een hoofdgerecht konden bestellen. Omdat de BBQ gerechten die dag niet geserveerd werden. Uiteindelijk hebben we heerlijk en ontzettend veel gegeten voor relatief weinig geld. Morgenochtend gaan we er vroeg uit. Want we willen om 07:45 uur in de auto zitten naar Morro Bay. Een plaats hier ongeveer een half uur vandaan. Daar willen we een Whale Watching tocht gaan doen die om 09:00 uur vertrekt. Daarna willen we (als we nog energie hebben) naar een outletwinkelplaza (naast ons hotel) waar verschillende winkels zijn (Marco Polo, GUESS, Nike, Vans etc.)