Dag 4 woensdag 3 oktober 2012 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 4 woensdag 3 oktober 2012 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 4 woensdag 3 oktober 2012

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

03 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Monterey

Vanmorgen konden we 'uitslapen' tot 08:15 uur. We hebben ontbeten en zijn uitgecheckt. De Hertz autoverhuur was dichtbij dus we konden lopend met onze koffer van het hotel naar de autoverhuur. Hoewel we daar eerder dan 10:00 uur waren kregen we de auto gewoon mee. We rijden in een zilveren Chevrolet Malibu. Deze auto heeft een achterbak zo groot dat onze Suzuki Alto erin past. Matthijs is helemaal gelukkig met de cruise control, dit rijd erg relaxed. Vanaf de autoverhuur zijn we naar de Painted Ladies gereden in San Francisco, dit vonden we niet zo bijzonder. Daarna zijn we naar het Golden Gate Park gereden, waar we de Japanese Tea Garden wilden bezoeken. Dit koste echter weer een aantal dollar per persoon, dus dat hebben we maar overgeslagen. We hebben toen de stad verlaten en begonnen aan een mooie route langs de kustlijn met uitzicht over de Oceaan. Bij de Saveway hebben we wat boodschappen gedaan. Waar we ook (erg zoete) donuts kochten waar we ongelooflijk misselijk van werden (alleen Matthijs heeft hem met moeite binnen gehouden). Onderweg zijn we gestopt in Santa Cruz. Qua sfeer viel dit een beetje tegen. Het was erg fris en de boulevard was uitgestorven. We zijn een speelhal ingegaan waar we airhockey hebben gespeeld en waar we hebben gemidgetgolft. Het was een leuke baan die gedeeltelijk glow in the dark was. (Alle spelletjes zijn vandaag gewonnen door Rianne :D )
Na onze stop in Santa Cruz zijn we doorgereden naar ons hotel in Monterey. Een mooi, in 2009 gerestaureerd hotel, met een luxe kamer en een groot (kingsize) bed! Voor ons avondeten zijn we naar de Wharf van Monterey gereden en hebben daar op de pier heerlijk gegeten. Matthijs genoot van een 14 oz. T-bone steak en ik van een heilbot met macadamia creatie. Na het eten zijn we even teruggereden naar ons hotel om wat warms aan te trekken en zijn we in het donker naar Carmel gereden. Hier zijn we doorheen gelopen en daara weer teruggekeerd naar het hotel. Voor morgen staat de 17 mile Scenic Drive op de agenda, een bezoek aan Het Pfeiffer Big Sur park en Point Piedras Blancas. We verlaten ons hotel in de ochtend en komen langs deze bezienswaardigheden op weg naar ons volgende hotel in Pismo Beach, waar we twee nachten verblijven.

• 04 Oktober 2012 - 12:44

Robert:

Als ik dit zo lees wil ik ook weer !!!
    Zonder donuts dan maar met STEAK!

• 04 Oktober 2012 - 18:58

Yolanda:

Wat een avontuur. Veel plezier morgen en ik kijk elke dag uit naar jullie verslag. xxx