Dag 9. Maandag 07-09-2015. - Reisverslag uit Rogil, Portugal van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 9. Maandag 07-09-2015. - Reisverslag uit Rogil, Portugal van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 9. Maandag 07-09-2015.

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

07 September 2015 | Portugal, Rogil

We zijn vanmiddag naar het strand geweest. Wederom een strand waar we nog niet eerder zijn geweest. Dit strand was goed bereikbaar. Thijs had mij afgezet bij de trap die naar het strand leidde en ging de auto parkeren. Hij had dit keer geluk, want er was vlakbij een parkeerplek beschikbaar. Dit strand was drukker bezocht dan de andere stranden waar we tot nu toe zijn geweest, maar het was niet vol. We hebben gelezen, van de zon genoten en Thijs is met zijn bodyboard de zee in geweest. Vanaf het strand was iets verderop een terras te zien. Het leek ons leuk om daar, met uitzicht op de zee en het strand te gaan eten. Nadat we de spullen in de auto hadden gezet zijn we er heen gelopen. We vonden een mooi plekje op het terras dat niet al te groot was en zo goed als vol zat. Voor de zekerheid heb ik binnen even gevraagd of we met creditcard konden betalen en hierop werd bevestigend geantwoord. Eenmaal terug op het terras waren we aan het wachten tot onze tafel met servies van onze voorgangers werd opgeruimd. De bediening had hier echter geen oog voor en negeerde onze tafel volledig. Andere tafels daarentegen werden bij aankomst van nieuw bezoek direct geholpen. Als hint hebben we toen het servies en het schoteltje met fooi (ook nog van ons voorgangers) aan het einde van de tafel gezet. Ook dit had nog niet het beoogde resultaat. Seintjes naar de bediening werden gemist en zelfs toen Thijs binnen om de menukaarten is gaan vragen, was er bij de bediening nog steeds niet de aandrang om aan onze tafel aandacht te besteden. Toen we ook nog eens niks lekkers op de kaart zagen staan zijn we er maar vandoor gegaan. Waarna, je raad het al, onze tafel keurig werd afgeruimd. Enigzins geïrriteerd hebben we rondgelopen om te kijken wat er nog meer aan eetgelegenheden beschikbaar was. Deze zoektocht was van korte duur, aangezien alleen het restaurantje ernaast onder het aanbod behoorde. Het uitzicht was wat minder, maar de bediening en de keuze op het menu een stuk beter. Na het eten, hebben we nog wat foto's van de prachtige zonsondergang bij het strand gemaakt.

• 10 September 2015 - 19:00

Yolanda:

Zo irritant, goed dat jullie zijn weggegaan