Dag 7 zaterdag 6 oktober 2012 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 7 zaterdag 6 oktober 2012 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 7 zaterdag 6 oktober 2012

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

06 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Omdat we nog een aardig stuk moesten rijden, naar Santa Barbara, ging de wekker vanmorgen om 06:00 uur. Na lekker ontbeten te hebben in het hotel gingen we om 07:30 uur op weg. Onderweg was er gelukkig geen oponthoud (behalve dan dat ik de verkeerde afslag nam ;) ) dus we waren mooi op tijd, om 09:20 uur in Santa Barbara. Gelukkig hadden we de juiste boot in de haven snel gevonden. De kapitein van de boot gaf bij voorbaat al dat de geplande route was gewijzigd omdat de walvissen meer in het ondiepe gedeelte van de oceaan zaten en we dus dichter bij de kust zouden blijven. De boot vertrok om 10:00 uur en na ongeveer een half uurtje kwamen we een hele school dolfijnen tegen die met de boot mee zwommen. De rest van de tocht, die tot 14:30 uur duurde kwamen we nog veel meer dolfijnen tegen en ook veel zeeleeuwen. Rond 13:00 uur begonnen we de hoop een beetje op te geven voor wat betreft de walvissen, totdat er opeens een 'pinky Whale' opdook. Later zagen we er nog enkelen (behalve Thijs). Toch waren onze Whale Watching behoeften nog niet helemaal bevredigd en kreeg ik hoop toen ik de kapitein van de boot een enthousiast juich gebaar zag maken en we op hoge snelheid voort gingen. Even later zagen we twee bultruggen, die we een tijdje hebben gevolgd en waar we mooie foto's van hebben kunnen maken. Al met al een geslaagde Whale Watching dag. We vertrokken om 14:50 uur van Santa Barbara naar Los Angeles. En kwamen daar om 18:00 uur aan. Ons hotel was ook dit keer redelijk goed te vinden en licht op ongeveer 6 mile van de Walk of Fame. Voor ons avondeten zijn hebben we een twee heerlijke All American pizza's gehaald en op ons bed, met American Football op de tv, opgegeten. Op dit moment zit in ons hotel beneden op de grond in de gang te wachten tot de wasmachine klaar is. Morgen gaan we Los Angeles onveilig maken en ook daarvan doen we morgen natuurlijk weer verslag!

• 07 Oktober 2012 - 21:15

Yolanda:

Wat lijkt het mij gaaf om dolfijnen langs de boot te zien zwemmen. En dan ook nog 2 bultruggen zien....
    dat is toch fantastisch. Een mooie lokatie met jullie hotel, dicht bij de Walk of Fame.
    Lekker amerikaans op bed met pizza en american football kijken, dan kan de avond niet meer stuk.