Dag 5. Donderdag 03-09-2015. - Reisverslag uit Rogil, Portugal van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 5. Donderdag 03-09-2015. - Reisverslag uit Rogil, Portugal van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 5. Donderdag 03-09-2015.

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

03 September 2015 | Portugal, Rogil

Vanmorgen hebben we heerlijk uitgeslapen. Na het ontbijt zijn we even naar de supermarkt geweest voor inkopen. In de middag zijn we weer naar het strand geweest. Een ander strand dit keer, met faciliteiten, al hebben we daar uiteindelijk geen gebruik van gemaakt. Dit strand staat bekend als het surfers strand. Het was ook drukker dan het strand van gisteren. Het strand was wel wat moeilijker te bereiken, je moest een vrij steile weg afdalen. De omgeving was prachtig.
Aangezien de restaurants hier pas om 19:00 uur open gaan hebben we thuis nog wat gegeten, waarna we rond 19:45 uur op weg gingen, op zoek naar een restaurant. Het prettige van onze verblijfplaats is de rustige omgeving waarin we ons bevinden omdat we niet in een heel toeristisch gedeelte zitten. Het nadeel daarvan is dat er niet veel restaurants zijn. Een omdat we niet in het hoogseizoen zitten, zijn er in de restaurants die er zijn niet meer mensen te bekennen dat de plaatselijk oude mannen die daar gemoedelijk naar de tv zitten te kijken. Nadat we een half uur hadden rondgereden en nog niks hadden gevonden besloten we dan toch maar weer terug te gaan naar het restaurant waar we de avond daarvoor hadden gegeten. Een restaurant dat dan wel weer helemaal vol was en waar de mensen buiten in de rij staan om te wachten op een tafel die vrij komt. Wat dan ook wel weer vertrouwen geeft in de kwaliteit van het eten. Het smaakte gisteren in ieder geval goed. Alle vlees en vis wordt buiten op een grill klaargemaakt, in het overdekte gedeelte waar je, naast dat je binnen kan zitten, ook van je maaltijd kan genieten. Zoals ik net al benoemde is dit een druk bezocht restaurant. En hier is het dorpje qua parkeergelegenheid in ieder geval totaal niet op berekend. Toen we om 20:30 uur eindelijk met de auto in het dorpje waren gearriveerd ben ik in de rij van het restaurant gaan staan en is Thijs de auto gaan parkeren. Toen ik eenmaal vooraan in de rij stond en een tafel voor twee kreeg toegewezen was Thijs nog nergens te bekennen. Gelukkig zag ik hem een paar minuten later aan komen lopen en konden we dan eindelijk de menukaart open slaan. Ik zag natuurlijk al doemscenario's voor me waarin Thijs ergens in het donker uit de bocht was gevlogen en ik daar de rest van de avond met hevige honger zat te wachten waar hij nou zou blijven. En aangezien ik geen portemonnee bij me had zou ik hem toch eerst moeten gaan zoeken voordat ik kon eten, en dan natuurlijk weer achterin de rij moeten aansluiten voor een tafeltje (daar het misschien wel sneller zou gaan aangezien ik een tafeltje voor een nodig had in plaats voor twee). En dan natuurlijk de terugreis niet te vergeten, helemaal alleen in het donker, lopend en er dan bij de blokhut achter komen dat Thijs ook de sleutel daarvan in zijn zak heeft zitten. Afijn, dat was dus allemaal niet het geval.

  • 05 September 2015 - 16:39

    Yolanda:

    Gelukkig loopt Matthijs niet zo gauw in 7 sloten tegelijk :)
    Maar ik zou ook zo'n gevoel hebben hoor als ik daar in de rij stond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne en Matthijs

Rianne en Matthijs zijn op reis in de Portugal en Spanje.

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 9430

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 19 September 2015

Portugal en Spanje 2015

28 Augustus 2014 - 11 September 2014

IJsland 2014

30 September 2012 - 22 Oktober 2012

VS 2012

Landen bezocht: