Dag 17 dinsdag 16 oktober 2012 - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 17 dinsdag 16 oktober 2012 - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 17 dinsdag 16 oktober 2012

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

16 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Gisteravond kwamen we er achter dat onze minibar zodanig technisch ingesteld is dat wanneer je er iets uitpakt dit geregistreerd word. Aangezien wij erg onder de indruk waren van de gigantische inhoud en daardoor verschillende flesjes eruit hadden gepakt om te bekijken, hadden we een aardige rekening opgebouwd. Ik heb dit toen uitgelegd bij de receptie en die beloofden dat er de volgende morgen iemand van de afdeling minibar bij ons langs zou komen. We hadden de wekker niet te vroeg gezet, 08:30 maar wilden niet te laat weg want we hadden nog genoeg op het programma staan voor vandaag. Ik dacht vanmorgen om 09:00 uur laat ik nog maar even de receptie bellen om te vragen of ze nog komen. Ik werd toen doorverbonden met de afdeling minibar waarna mij werd gemeld dat ze er over een paar minuten aan zouden komen. Om 09:45 uur waren ze nog niet geweest dus toen heb ik nog maar eens gebeld. Toen werd me verteld dat de afdeling minibar pas open ging om 10:00 uur. Uiteindelijk waren ze er om 10:10 uur. De rekening werd geannuleerd en toen hebben we uitgecheckt. Waarna we naar de auto valet gingen en onze auto werd voorgereden. We wilden nog naar de Pawn Shop die voorkomt in de serie op History Channel. Het was niet moeilijk te vinden maar er stond een ongelofelijk lange rij voor de ingang dus we zijn er twee keer langs gereden, hebben wat foto's gemaakt en zijn toen doorgereden naar Red Canyon. Daar hebben we een Scenic Drive gedaan. Het was erg mooi en je ziet eigenlijk pas hoe groot het is wanneer je er mensen onder ziet staan. Daarna zijn we naar Death Valley gereden. Alles wat je je voorstelt bij de naam Death Valley is werkelijkheid wanneer je er doorheen rijd. Per kilometer die we reden steeg de temperatuur (uiteindelijk 37 graden), de omgeving lijkt op een buitenaardse planeet en je voelt je de enige op de aardbol omdat je bijna niemand tegenkomt. We zijn bij Salsberry Pass geweest. Een mooie vallei net als Jubilee Pass. Ook zijn we bij Badwater Bassins geweest. Een grote zoutvlakte en Devils Golfcourse. Een maanachtig landschap. Voor ons avondeten zijn we gaan eten bij het restaurant bij de plaats waar we ook slapen (er is ook niet veel meer). Om 20:00 uur hebben we nog even in het zembad gedobberd. Omdat het in de avond hier aarde donker is zijn we weer weg gereden bij onze slaapplaats totdat we niks meer zagen en hebben we genoten van de geweldige sterrenhemel. We gingen heel even uit de auto maar ik kreeg de kriebels toen Thijs zei dat hij een coyote hoorde huilen. We zijn toen wat verder gereden met de auto en kwamen toen een coyote tegen. Hij liep over de weg en was absoluut niet bang voor de auto. We hebben hem op film! Daarna zijn we op dezelfde manier nog twee coyote's tegengekomen.