Dag 8 zondag 7 oktober 2012 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 8 zondag 7 oktober 2012 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 8 zondag 7 oktober 2012

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Verslag van vandaag schrijf ik morgen, nu eerst slapen ;)

Vandaag een hele dag Los Angeles. Bij het plannen van onze reis hebben we ervoor gekozen om een dag minder in Los Angeles te zijn en een dag extra in Las Vegas. Dit omdat we alleen de toeristische hoogtepunten van Los Angeles wilden bekijken en we geen pretpark wilden bezoeken. bij het. Hotel informeerden we s ochtends hoe we het het beste naar de walk of Fame konden gaan. Er werd ons verteld dat er zich op 2,5 mijl vanaf het hotel een metrostation bevond dat een halte verwijderd was van de walk of Fame. we besloten daarom om te gaan toen naar het metrostation aangezien het mooi weer was en de bussen, vanwege de zondag dienstregeling, weinig reden. Bij het hotel zat geen ontij dus we zijn onderweg naar een bakkerij waar we allebei twee ham kaas croissants hebben gehaald, een hele hap want ze waren zeer goed gevuld. Na een lange tijd gelopen te hebben konden we weer concluderen dat de 2,5 mijl weer een erg optimistische afstand was en zijn in toen in een bus gestapt die toevallig langskwam. Toen bleek dat we het grootste gedeelte toen al hadden gelopen. Eenmaal aangekomen op de Walk of Fame was het lekker rustig, wat ons genoeg ruimte gaf om verschillende foto's te maken. Na de Walk of Fame wilden er ergens met de bus naar toe, maar toen hadden we per ongeluk de bus aan de verkeerde kant van de weg genomen en kwamen we in een gedeelte van de stad waar onze huidskleur nogal begon op te vallen, dus zijn we maar uitgestapt en hebben we de bus maar weer terug genomen en besloten we uiteindelijk om weer terug naar ons tel te gaan en vanaf daar met de auto de stad verder te verkennen. Toen begon onze zoektocht naar de witte Hollywood borden. En daarna een juiste plek om te de auto te stoppen en ze vat te leggen met de fotocamera. Vooral dat laatste bleek nogal een opgave. Uiteindelijk hebben we de auto vlakbij de Walk of Fame geparkeerd met een Ariël van 2,50 dollar per 12 minuten. Toen we eindelijk een mooie plek hadden eronder bleek de batterij van mijn camera leeg. Thijs had zijn camera voor een dag in te hotel gelaten, dus ten begon nee zoektocht naar een wegwerpcamera met een rolletje. Gelukkig was deze snel gevonden bij een van de toeristische winkels. Hierna zijnde nog door Rodeo Drive gereden en daarna zijn we doorgereden naar Venice Beach. Ik kon mij Venice Beach nog herinneren van een aantal jaar geleden. In mijn herinnering was dat een plaats waar veel werd gepronkt met gespierde lichamen, maar nu was het een soort hippie aangelegenheid geworden. Het was er gezellig druk. Daarna zijn we helemaal doorgelopen naar Santa Monica, waar het ook erg druk en gezellig was. Daarna wachtte ons weer een wandeling van 45 minuten terug naar de parkeerplaats. Rond 20:00 uur stonden we op de snelweg bij Los Angeles in de file en waren daarom laat weer terug n het hotel. Daar zijn we begonnen aan de zak met Tortilla chips met dipsaus die we al een aantal dagen met ons mee sleepten aar waar we tot nog toe geen tijd en energie voor hadden gehad om van te eten. Daarna zijn we, moe van een lange dag, gaan slapen. Aangezien de wekker de dag erna om 06:00 uur zou gaan. En we onze reis vervolgen richting San Diego met als attractie Sea World.

• 08 Oktober 2012 - 13:36

Yolanda:

Weltruste allebei

• 10 Oktober 2012 - 10:19

Yolanda:

Wow wat een dag. Echt een Hollandse manier om Los Angeles te verkennen. De amerikanen verklaren jullie voor gek, maar ja jammer dan.