Dag 1 donderdag 28 augustus 2014 - Reisverslag uit Vogar, IJsland van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 1 donderdag 28 augustus 2014 - Reisverslag uit Vogar, IJsland van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 1 donderdag 28 augustus 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

28 Augustus 2014 | IJsland, Vogar

Het avontuur is begonnen, vandaag dag 1 van onze rondreis over IJsland! Het vliegtuig vertrok 20 minuten later maar we kwamen eerder dan gepland aan op het vliegveld van Keyflavik. Om 15:00 uur stuiterden we de landingsbaan op. Het is een soort Madurodam vliegveld, voor je het weet sta je buiten. Onze koffers plukten we zo van de band en de douane bekeek ons vanachter de spiegelwand waar wij langs liepen richting de uitgang van het vliegveld. Paspoorten hebben we niet hoeven laten zien.

We moesten helaas een uur wachten tot we door de autoverhuurder opgehaald werden. Terwijl deze op 2 minuten rijden van het vliegveld zat, we hadden het kunnen lopen. Eenmaal aangekomen bij de autoverhuurder vroeg de man achter de balie of we het een probleem zouden vinden als we een grotere auto kregen voor hetzelfde geld. Niet dus! We hadden een Suziki Jimny 'besteld', maar rijden nu in een Hyundai Tucson.

Onderweg naar onze eerste slaapplek zijn we gestopt bij een supermarkt voor een late lunch.We aten in de auto romantisch samen uit een plastic bak een tonijnsalade. Na onze koffers in de slaapkamer te hebben gezet hebben we in de omgeving rondgereden en wat foto's gemaakt. Daarna zijn we aan de overkant van ons motel gaan eten, waar de vis dagelijks vers binnenkomt. Thijs had zeewolf en ik forel en het was ongelooflijk lekker.

Nu met de roadmap en de kaart bekijken hoe de dag van morgen er uit komt te zien, dan douchen en slapen.

• 30 Augustus 2014 - 00:01

Yolanda:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen
    Nu lekker slapen