Dag 4. Woensdag 2-09-2015 - Reisverslag uit Rogil, Portugal van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 4. Woensdag 2-09-2015 - Reisverslag uit Rogil, Portugal van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 4. Woensdag 2-09-2015

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

03 September 2015 | Portugal, Rogil

vandaag het laatste 'stukje' naar onze blokhut in Portugal. In tegenstelling tot de afgelopen drie dagen echt een stukje, aangezien we maar 325km hoeven te rijden.
Helaas was het comfort van ons bed niet op hetzelfde niveau als de sfeer van het hotel. Naast dat het een vrij smal bed was, werd je als degene naast je zich bewoog gelanceerd, waardoor ik er persoonlijk nogal zeeziek van werd. De kamer was voorzien van airco, wat dan wel weer een positief punt was. Van de drie overnachtingen was dit het goedkoopste hotel met als bonus dat het ontbijt erbij inbegrepen zat.
Na het ontbijt zijn we rond 09:30 uur vertrokken. Na een enkele tussenstop om de benen te strekken en de tank te vullen (zowel onze eigen tank als die van de auto), en op het laatst een kleine zoektocht naar de plek van bestemming kwamen we om 14:15 uur aan. We waren in de veronderstelling dat we ons daar moesten melden en instructies zouden krijgen naar de definitieve verblijfplaats, maar die bleek gewoon verderop het terrein te zijn.
Onze blokhut huisvest een bed, een toilet achter een gordijntje (dat klinkt primitiever dan het is), drie plankjes aan de muur en wat stopcontacten. Tegen de buitenwand van de blokhut staat een koelkast, aanrechtblad met wasbak en een kastje met de benodigde servies een kook benodigdheden. Daardoor staat een picknicktafel waar je in de schaduw kan zitten. Dit alles overdekt door een dak met een stoffen doek en een peertje ter verlichting.
Op 10-15 m afstand van onze blokhut hangen twee hangmatten waar je heerlijk in kunt relaxen. Extra toiletten en douches zijn verderop het terrein te vinden. Naast ons verblijven er nog enkele mensen in tentjes en er is nog een blokhut.
Na onze auto uitgeladen te hebben en in de hangmatten gehangen te hebben zijn we richting het strand gegaan. Er zijn verschillende strandjes in de omgeving, met en zonder faciliteiten. Het strandje dat wij hadden uitgekozen lag op tien minuten rijden vanaf onze blokhut en was nadat we de auto hadden geparkeerd te bereiken door een houten trap van 280 treden af te lopen. Er waren niet heel veel mensen en het strand lag in een soort baai waardoor er niet veel wind stond. Thijs heeft zich vermaakt in de zee en ik heb lekker op mijn handdoek gezeten. In de avond (restaurants gaan hier pas om 19:00 uur open) hebben we in een nabijgelegen dorp wat gegeten.

• 03 September 2015 - 17:25

Riet:

Heerlijk die hangmat, dat is echt vakantie.
    In de blokhut wel een lekker bed, waar je niet zeeziek van wordt.
    Groetjes;-)

• 03 September 2015 - 19:45

Yolanda:

Een soort Expeditie Robinson. Die begint vanavond weer.
    Misschien iets voor jullie na dit avontuur?
    Je kan ook lekker slapen in een hangmat.

• 04 September 2015 - 19:06

Rianne :

@Riet
    Gelukkig geen zeeziekbed, maar helaas wel een erg hard bed, ligt niet echt lekker.

@Yolanda
    Het zijn zit hangmatten, maar ik wil best meedoen met Expeditie Robinson hoor! Thuis alle herhalingen kijken, en nu niet op Facebook kijken.