Dag 10 zaterdag 6 september 2014 - Reisverslag uit Varmahlíð, IJsland van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 10 zaterdag 6 september 2014 - Reisverslag uit Varmahlíð, IJsland van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 10 zaterdag 6 september 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

06 September 2014 | IJsland, Varmahlíð

De wekker ging vanmorgen om 08:30 uur en om 09:45 uur reden we weg bij onze accommodatie. We konden vandaag twee routes kiezen. Route een is 185 km en route twee 275 km. We hebben gekozen voor de langste route omdat deze ons mooier leek.

Voor ons ontbijt zijn we weer naar het backpackers café gegaan waar we gisteravond ook hebben gegeten. We hebben daar wederom heerlijk gegeten, dit keer bacon, worstjes, toast met een gebakken ei en aardappelwedges.

In het café zagen we een brochure over whale watching in Dalvik. We hebben spontaan besloten om nog een keer te gaan whale watchen, hebben telefonisch gereserveerd voor de vaart van 13:00 uur en zijn die kant op gereden.
De kapitein van de boot verkocht de kaartjes en vertelde desgevraagd dat het niet druk was. Uiteindelijk zaten we, inclusief onszelf, met maar 8 toeristen op de boot! Na ongeveer 10 minuten varen zagen we een paar small harbour porpoises. Nog 20 minuten later zagen we twee bultruggen die ons de tijd van ons leven gegeven hebben. We hebben ze een hele tijd gevolgd en dus een lange tijd mogen bewonderen. Een van de twee zwom zelfs onder onze boot door en we hebben er een zien springen. Het was echt geweldig!

Als afsluiting van de tour mochten we zelf vissen vanaf de boot. Thijs had zijn hengel nog geen halve minuut in het water en had al beet. Het was een flinke kabeljauw van zo'n 3 kg. Even later ving ik ook een kabeljauw en Thijs nog een koolvis. De vissen werden op de boot door de kapitein gefileerd. Eenmaal weer in de haven gingen de gevangen vissen op de BBQ en hebben we lekker gegeten.

Om 19:30 uur zijn we aangekomen bij onze accommodatie waar we een nacht verblijven en hebben daar gegeten. Thijs is in de hottub geweest.

• 07 September 2014 - 00:02

Yolanda:

Wat geweldig zo'n bultrug onder de boot door. Deze fantastische vaart
    Hebben jullie verdient, en nog vis gevangen ook.
    Nu wil papa helemaal naar IJsland