Dag 8 donderdag 4 september 2014 - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 8 donderdag 4 september 2014 - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 8 donderdag 4 september 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

04 September 2014 | IJsland, Húsavík

Vandaag konden we in de stad Akureyri, op een uur rijden van onze accommodatie, de auto omwisselen. We rijden nu (toch nog) in een Suzuki Jimny, een knalrode. Hij is iets minder luxe en groot maar hij past wel bij IJsland. We stuiteren nu met deze dinky toy verder.

Daarna hebben we de botanische tuinen bezocht. Hier groeien alle bloemen en planten die op heel IJsland groeien, het was erg mooi.

We hebben van 14:30 uur tot 16:00 uur uitgerust op onze kamer en de camera opgeladen voor vanavond.

Om 17:00 uur vertrok onze whale watching tour vanuit de haven van Husavik. We zaten met ongeveer 25 andere toeristen op de boot. We hadden bewust voor de avond tour gekozen omdat de tours van die ochtend en de middag erg druk zouden zijn. Ook leek het ons bijzonder om een keer een whale watching tour in de avond mee te maken. We hebben tijdens deze tour small harbour porpoises, dolfijnen en vanaf een afstand een bultrug gezien.

We waren om 20:15 uur weer terug in de haven waar we bij de enige eetgelegenheid die nog open was wat gegeten. Het eten/bediening was erg slecht. Thijs kreeg eerst een bord met patat en een cheeseburger terwijl hij in plaats van de cheeseburger een dubbele cheeseburger had besteld. Toen hij hiermee terug ging, kreeg hij even later wel een dubbele cheeseburger maar waren ze de patat vergeten. Dit hebben we maar zo gelaten. Bij Rianne zat een stuk plastic, waarschijnlijk een deel van de verpakking van de smeltkaas op haar hamburger. We hebben het toch maar opgegeten en er maar om gelachen en zijn terug naar onze accommodatie gegaan.

• 06 September 2014 - 23:07

Yolanda :

Leuk het filmpje met de bultrugstaart.
    Bewijs geleverd :)