Dag 2 vrijdag 29 augustus - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 2 vrijdag 29 augustus - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 2 vrijdag 29 augustus

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

29 Augustus 2014 | IJsland, Selfoss

De wekker ging vanmorgen om 07:00 uur maar we waren om 06:45 al wakker. We sliepen elk in een eenpersoonsbed met daar tussenin een nachtkastje dus dat was even wennen. In de kleine dorpjes is niet altijd een supermarkt, zo ook in het dorpje waar wij sliepen. Daarom hebben wij ontbijt gehaald bij de benzinepomp/ minimarkt. We hebben yoghurt met müsli en een ham kaas croissant in de auto gegeten en een ander lekker broodje bewaard voor later op de ochtend.

Om 08:00 uur gingen we op weg naar eerste bezienswaardigheid van vandaag; het nationale park Pingvellir. Het was een mooie groene omgeving waar we onder anderen een waterval (de eerste van deze reis, er zullen er nog vele volgen!), een kloof en een hoog uitzichtpunt hebben bezocht. Daarna zijn we doorgereden na het hete bronnengebied Geysir waar we de befaamde geiser Strokkur om de vier/acht minuten een zuil kokend water de lucht in zagen spuiten. De laatste bezienswaardigheid die we voor vandaag op het programma stond was de beroemdste waterval van IJsland; Gullfoss. Deze was zeer indrukwekkend.

Het is vandaag tot 13:30 uur droog geweest, daarna heeft het af en toe geregend. Gelukkig regende het vooral, en het hardst, als we in de auto zaten. We hebben vanavond gedineerd de KFC en gaan zo de hottub in, even bijkomen van een geslaagde dag.

• 30 Augustus 2014 - 00:04

Yolanda: