Dag 19 donderdag 18 oktober 2012 - Reisverslag uit Tulare, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 19 donderdag 18 oktober 2012 - Reisverslag uit Tulare, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 19 donderdag 18 oktober 2012

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Tulare

Vandaag zijn we naar Sequoia National Park en Kings Canyon National Park geweest. Het was vanaf ons hotel in Tulare nog 1,5 uur rijden naar Sequoia National Park. We hebben als eerst de Big Sherman Tree bezocht. deze boom is de boom met de grootste omvang ter wereld. Toen we naar het park gingen hadden we nog iets meer dan een halve tank benzine. Het was vervelend toen we er achter kwamen dat alle benzinestations in het Park gesloten bleken te zijn. We moesten toen met het laatste beetje benzine wat we nog overhadden het park uitrijden en hopen dat we snel een benzinestation tegenkwamen. Uiteindelijk hebben we het gemakkelijk gered, maar het was een onprettig idee om zo rond te rijden. Toen we hadden getankt was het alweer 14:30 uur. We wilden nog erg graag naar de Sequoia boom waar je onderdoor kon rijden, maar deze boom was helemaal aan het begin van het park (die hadden we gemist op de heenweg), wat betekende dat we weer 1,5 uur terug moesten rijden. We hebben bij het benzinestation een muntje opgegooid, maar het resultaat daarvan hebben we genegeerd en we zijn toch terug gereden. Toen we er waren, waren we blij dat we deze keus hadden gemaakt. Want het was een bijzondere ervaring. Het was ook nog een wens van ons om op deze vakantie een beer te zien, dus toen we bordjes zagen staan met een route naar de 'berenheuvel' besloten we maar een stukje te gaan lopen. Helaas hebben we geen beer gezien. Toen begonnen we om 16:30 aan de reis naar ons hotel in Yosemite. Hiervoor moesten we weer het park uitrijden, terug naar Tulare en vanaf daar nog ruim 2,5 uur rijden naar ons hotel. Toen we het park uitreden was ik druk bezig met het spotten van beren. Juist toen we de hoop op hadden gegeven, zag ik een moeder met haar jong lopen. Toen we de auto hadden stilgezet en waren uitgestapt konden we ze net niet meer vastleggen met de fotocamera omdat ze in het struikgewas waren verdwenen. We zijn weer verder gereden, ik met mijn camera paraat, in de hoop dat we een herkansing zouden krijgen. En die kregen we. Plotseling zagen we langs de kant van de weg een beer zitten, die we wel vast hebben kunnen leggen. Een stukje verderop stonden allemaal mensen op de weg en daar bleek ook een beer gezien te zijn. Voor deze waren we net te laat. De mensen stapten in de auto, reden weg en wij liepen ook weer terug naar onze auto. En toen zagen we opeens weer de beer die we langs de weg hadden zien zitten en nog een andere beer. Thijs is weer terug gerend naar de auto om ook zijn camera te pakken en voor we het wisten stonden we vrij dichtbij foto's te maken. Om de beren verder niet te storen zijn we voor onze veiligheid maar weer terug gegaan naar de auto en verder gereden, waarna we even later weer een beer zagen! uiteindelijk stond de teller dus op 6, wie had dat gedacht.
Tussendoor stond natuurlijk ook nog het nuttigen van een avondmaaltijd op het programma. Uiteindelijk waren we om 22:45 uur bij ons hotel, omdat we op het laatst verkeerd waren gereden. Het was onderweg pikkedonker (geen verlichting) en daarnaast reden we door de bergen dus het was nog opletten geblazen ook. Onderweg hadden we nog oponthoud omdat er voor ons, op de rijbaan in tegengestelde richting een ernstig auto ongeluk was gebeurd. Tijdens de rit hebben we nog twee herten gezien langs de weg en helaas zag ik ook nog twee van die vreselijk enge tarantula's op de weg staan. Dus qua dieren zien was het een goede dag. We waren erg blij toen we uiteindelijk in het hotel waren, wan het was een ontzettend lange dag waarbij we met de auto ruim 500 km hebben gereden.

• 30 Oktober 2012 - 13:41

Yolanda:

De Sherman hebben wij ook bezocht, maar ik denk niet dat jij, Rianne, het je nog kan herinneren.
    Wat een geluk met het spotten van beren, dat geluk hebben wij nooit gehad.