Dag 11 woensdag 10 oktober 2011 - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu Dag 11 woensdag 10 oktober 2011 - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Rianne en Matthijs Kraan Moerman - WaarBenJij.nu

Dag 11 woensdag 10 oktober 2011

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

10 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Tucson

De wekker ging vanmorgen om 06:30 uur. We wilden om 08:30 uur bij het Desert Museum zijn. Wat niet echt een museum is maar meer een plek waar alle flora en fauna die in de Sonora woestijn voorkomen, zijn verzameld. Het was de bedoeling eerst te ontbijten, maar het ontbijt in dit hotel bestond uit een kan koffie en thee en verpakte muffins. We hebben toen bij de buurtsuper om de hoek wat te eten gehaald. We waren mooi op tijd bij het Desert Museum en het was leuk om gezien te hebben. Daarna zijn we naar het Sonora National Park gereden, waar we een Annual Pass hebben gekocht. Een pas die ons toegang geeft tot alle nationale parken en bossen. Anders betaal je per park geld en dat is bij elkaar opgeteld meer geld dan een keer een Annual Pass te kopen. In het park hebben we de tot nu toe langste en zwaarste wandeling gemaakt. We zijn vertrokken om 11:30 uur en om 14:00 uur kwamen we terug bij de auto. Het was een wandeling van 8 km. We kwamen heel hoog op een berg en hadden een prachtig uitzicht. Het was 34 graden dus het was erg warm. Toen we terugkwamen waren we echt een combinatie van zweet en zonnebrandcreme. Het was een wandeling waar enkele maanden geleden nog een 35 jarige vrouw was omgekomen van de warmte dus we hadden heel veel drinken meegenomen en dat was ook bijna allemaal op. Onderweg in de auto moesten we nog stoppen voor een overstekende schildpad. ' S avonds hebben we lekker bij een Mexicaans restaurant gegeten.

• 12 Oktober 2012 - 11:48

Yolanda:

Echt wild west....schitterend, en gelukkig geen turttlesoup...:)